Saturday, October 13, 2007

Eid Fitr

Allahuakhbar.. Allahuakhbar.. Allahuakhbar..
Lailahailallahu Allahuakhbar.. Allahuakhbar Wallillah Ilhamd..
Allahuakhbar.. Allahuakhbar.. Allahuakhbar..
Allahuakhbar Kabirau Walhamdulillahikathirau Wasubahanallahibukratau Waasila..
Lailahailallah Hualaya'budu Ila Iya Humukhlisi Nalahuddin..
Walaukarihal Kafirun.. Lailahailallahhu ahda.. Sodaqowa'da.. Wanasarawa'abda..
Wa'ahazajundahu Waahzamalwahda..
Lailahaillahu Allahuakhbar.. Allahuakhbar Walilailhamd..

I woke up hearing the takhbir over the radio.. The day is finally here.. The holy month of Ramadhan has ended and Muslims are celebrating Eid Fitr.. Unlike others, i feel saddened and my heart feels heavy though its not the first time im celebrating Eid overseas.. This time round, i could really feel the difference.. Im saddened that Ramadhan is over.. Dunno why.. My Ramadhan was full of challenges.. There were times i couldnt fast cause i had to undergo treatment and hafta eat my medicines.. I feel sad that my Ramadhan has ended and knowing that i have not completed my fast.. The month of ibadah and atonement is over.. I pray that God has accepted the ibadah that i've done.. I pray that God will accept my din..

To my family, i would like to say my heartfelt thanks and appreciation for being there for me in this time of darkness.. I love you dad, mum, kak suz, kak ruz, abang arif, baby amir, baby amaar and lastly baby sheila.. You have brighten up my life.. Encouraging me to recover and be positive.. I will try to fight what im facing rite now..

Abang sayang.. Im sorry i cant celebrate Eid with you in Singapore.. I feel so alone here without you.. Im trying to be okae.. Im just so full of emotions now.. I miss you and love you sayang.. I know that you have done so much for me.. Praying in the middle of the night and reading the quran for me.. I love you so much sayang.. Though you can choose to live a life of your own, being with someone else who could be with you physically and yet we have stood strong for 7 months and insyallah more to come.. I cant express what im feeling for you.. If not for you abang, i think i wont be here anymore.. You gave me the strength and the will to carry on with life.. You have made my life complete.. God bless our love.. Abang, ampunkan ayang jikalau ada kesalahan andainya ayang tersinggung perasaan abang.. Sayang, send my regards to ur parents whom i haf regarded as my own, not forgetting abang hasanul, najiy and nasrun.. I love you and all..

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa yang telah aku lakukan..
Ku memohon keampunanmu dengan tangan yang penuh dengan dosaku..
Aku mohon ampun atas segala kesalahan yang telah ku lakukan..
Ya Allah, maafkan aku kerna mengatakan kau kejam semasa kau mengambil kembali
Ibu kandungku Allahyarhama Siti Sarah Abdullah @ Elena Emtrud Wilheim Guderian..
Maafkan aku kerna mengatakan kau kejam pabila kau memberikan aku kesakitan..

Terimalah keampunanku Ya Allah..
Andainya dikau hanya menerima keampunan hanya dari insan yang suci
Apa pula nasibku aku ini yang kerdil lagi daif..
Hanya kepada dikau ku sembah dan ku pinta pertolongan..
Ya Allah, telah banyak dikau kurniakan aku..
Kepandaian dan kebijaksanaan sehingga aku mencapai Ijazah Darjah Utama..
Rezki yang meluas yang aku gunakan untuk menolong mereka yang miskin..
Keluarga dan sahabat yang selalu meyayangi aku..
Cintaku yang suci dengan insanmu bernama Mohammad Hazlami..
Tetapi kesemuanya ini bukan milikku Ya Allah..
Ia pemberian dikau.. Milik dikau..

Telah aku rasai nikmat kebijaksaan, rezki, kesayangan dan cinta
Andainya kau ingin mengambilnya dari ku, aku redha Ya Allah..
Andainya kau inginku kembali bersamamu, aku redha Ya Allah..
Hanya ku pohon doa restu dan keampunanmu Ya Allah..
Aku redha Ya Allah...

Dian love Hazlami.. So much.. Now and forever..

No comments: