Tuesday, June 28, 2005

Aku ingin berkongsi sajak ku ini. Sedihnyer lah, tapi tak jiwang hoho.

Aku masih tak rasa apa-apa. Nak kata hapi, muram je. Nak kata sedih, murong je. Ahh.. Mamposlah.

Ini buat mereka2 yang dekat di hati, jauh di pandangan.

Siapakah aku?
Yang bermasygul kesepian pada yang dulu
sayu
Pabila bulan menyersing
Pilu
menjadi satu dengan diriku
ke hulu
mencari hati emas pada waktu
yg berlalu

Siapakah aku?
Aku..?
Ahh! Peduli siapa diriku yang kemu
Lidah mereka-mereka yang kelu
melihatku
berpijak pada bumi yang satu
menangis sepi tersedu-sedu
rindu
Aku???

Peduli siapakah aku yang kemu?
Setelah menjadi kaku
Barulah dikau menangis tersedu
sedu

Akurlah, aku tidak tahu siapakah
diriku
yang sayu pikul kekayu-kayu
runtuh
yang pilu mendengar suara merdu
syahdu
"Bahgialah!"
"Senyumlah!"

Tiada yang perlu
orang sepertiku
siasah dunia
mereka rindu
AKU??

diusir ke sudut sendu
cintaku
hikayatku
jadi kisah pilu

oh ya, ku mimpi raut wajahmu siang tadi. rindu sebak di hati.

No comments: